Singgah Jap

Jumaat, 31 Disember 2010

Rezeki yang tidak disangka-sangka

Yea! Yea! Hari ni cuti.. tu la rezeki yang tak disangka-sangka.. dapat cuti sehari kerana PM bermurah hati dan sangat gembira atas kejayaan Malaysia menggondol Piala Suzuki. Bila aku tengok kat Buletin Utama malam tadi.. rakyat Malaysia sungguh gembira bila Malaysia menang.. semua beri komen positif dan pujian yang melambung-lambung.. dan nama pemain yang dapat menjaringkan gol terus terkenal.. pas ni kita tunggu pemain tu bercinta dengan artis maner plak.. (heheh.. sempat lagi tu..).. dan.. masa ni la peluang nak kutuk Indonesia.. nak tergelak aku dengar.. adat biler menang kan.. Apa pun tahniah untuk pasukan Harimau Malaya!

Ada tak korang terpikir macam maner kalau Malaysia kalah? Mesti pemain-pemain tu semua kena kutuk dan habis cerita aib mereka didedahkan.. kiranya cerita mereka zaman kanak-kanak pun habis dijaja.. yang ni plak adat biler kalah.. (kadang-kadang sebenarnya kalah menang dah diset.. sapa yang akan menang dan sapa yang kalah.. ganazzzzz tak tuduhan aku?)

So.. masih relevan ke pepatah "Biar mati anak jangan mati adat"? Pada aku memang sangat relevan sebab sekarang ni ramai dah mak bapak buang anak (biar anak mati) dan cerita kat kat atas tu contoh salah satu senario adat.

Ada bangkangan? Sila komen. No offence.

(Ni adalah pandangan peribadi aku saja tau.. semua pandangan dianggap sebagai luahan perasaan yang mana no right or wrong..)


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails