Singgah Jap

Selasa, 21 Disember 2010

Homestay di Kangar, Perlis

Baru-baru ni weol berkesempatan bercuti ke Kangar, Perlis sambil nak berkenal-kenalan dengan bakal besan mak aku. Sepanjang di Kangar, weol menginap di sebuah rumah yang telah dijadikan 'homestay' Sangat selesa. Ada tiga bilik tidur, dua bilik air, ruang tamu, ruang makan dan dapur (boleh masak-masak). Setiap bilik disediakan katil. Pendek kata, memang selesa. Kalau 3 keluarga yang ada anak kecik-kecik macam aku memang muat dan selesa dan berbaloi berbanding tidur di hotel. Pihak tuan punya homestay turut menyediakan tv, peti ais, meja makan dan dapur. Atas meja makan siap ada biskut, kacang dan air mineral. Kat dapur ada disediakan peralatan memasak (kuali, sudip, periuk, pinggan mangkuk, sudu, cawan, teko) beserta kopi, teh, gula, garam dan minyak. Harga sehari semalam lebih kurang RM150. Kiranya weol siap beli beras, telur, sardin, ikan bilis, kentang dan lain-lain untuk dimasak dan dimakan sendiri. Sangat menjimatkan. Tak pening nak cari makanan kat luar. Dan yang paling best adalah dekat dengan Wang Kelian (buka hari Ahad je) dan Padang Besar (lebih kurang 40km).

ruang tamu.. mak aku jadi model tetamu..
 

ruang makan.. kelihatan biskut dan kacang ada disediakan di atas meja
 

bilik tidur utama


nombor yang boleh dihubungi andai kengkawan sekalian nak duduk kat sini sambil-sambil mencuci mata di Wang Kelian, Padang Besar, Gua Kelam, Muzium Kota Kayang dan lain-lain tempat peranginan yang terletak di Negeri Perlis (boleh zoom in kat gambar ah kalau tak nampak nombor tu)




3 ulasan:

normi berkata...

ada homestay ni leh la knoorul n geng pegi ronda perlis selalu ni..hihi.. yg pasti sopin kat wg kelian ngan pdg besaq tu..

Ahliacikgukhairul berkata...

BETUL.. TAK SYAK LAGI.. HAHA

Ahliacikgukhairul berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Related Posts with Thumbnails