Singgah Jap

Khamis, 16 Disember 2010

Aktiviti Terjemahan

Dua hari lepas aku minta students aku terjemahkan (tugasan berkumpulan) satu artikel berbahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia dan dibentangkan isi cerita artikel tersebut. Kiranya macam-macam info yang aku dapat la. Nak tergelak pun ada. Tapi teringat gak la masa zaman aku belajar-belajar dulu. Lebih kurang kot. Kiranya sekarang ni roda aku di atas la. Haha. (hissssss!! tak baik ketawakan orang tau!).

Yang bestnya biler aku tanya makna perkataan dalam artikel tu.. tak de sorang pun yang jawab. Aku pun tanya la "Ada sesiapa yang bawak kamus tak? Sila bukak ya". Nak tau? Sorang pun tak de yang bawak. Huuuuuuuu.. Berani mati sungguh diorang ni.. Hehehe..

Apa pun.. it's a good start for my students.. banyak moral daripada aktiviti terjemahan dan pembentangan artikel ni. Nama pun student kan.. Kiranya kena ambik galah tolong jolokkan sebab saya budak baru belajar dan kalau salah meh aku tolong tunjukkan.. Bravo!



Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails