Isnin, 20 Disember 2010

Kejadian Hari Ini

Alhamdulillah.. selesai semuanya..

Peergghhhhhhh.... pagi-pagi masa nak hantar kanak-kanak kecikku sekalian ke taska mereka masing-masing.. aku sempat lagi buat 'penggambaran drama swasta'.. Aku memandu dengan kelajuan 20km/sejam.. dan berada betul-betul di atas jalan raya.. sambil bersembang dengan Atif.. tiba-tiba aku terdengar bunyi hentaman di hadapan keretaku.. Oh sudah! Aku sudah melanggar seorang pelajar yang berkira-kira hendak melintas di jalan raya.. Takutnya Allah je yang tahu.. kesian kat student tu dan takut dia termasuk kat bawah kereta.. Aku pun cepat-cepat turun dan mintak student tu bersama kawannya naik kereta aku dan aku nak bawak diorang ke klinik. 

Apa lagi.. terus hantar kanak-kanak kecik bertiga tu ke tempat masing-masing dan zassss ke klinik yang kononnya bukak 16 jam (8pagi - 12 tengah malam) sehari. Time aku sampai depan klinik tu dah pukul 8.26 pagi tapi klinik tu bertutup rapat dari pagarnya lagi. Hmmmm... nak ke mana plak eh.. Kawan student tu cadangkan pegi ke hospital.. then zassss pegi hospital plak.. Alhamdulillah.. terus ke bahagian kecemasan dan dapat layanan yang superb dari para kakitangan.. (Kakitangan Hospital Seberang Jaya memang sangat bagus la.. pengalaman aku dok 3 kali kat spital ni memang membuatkan aku terharu..) Student tu kena inject untuk elakkan jangkitan kuman dan luka kakinya yang tersagat di jalan raya telah dicuci oleh doktor. Doktor pun bagi cuti sakit 2 hari dan bagi ubat tahan sakit (panadol rupanya).

Pas tu aku pun ajak kedua-dua mereka bersarapan dan kemudiannya aku hantar mereka ke rumah untuk berehat. Alhamdulillah.. tak de apa-apa yang serius.. Moga aku dan students tu lebih berhati-hati di jalan raya.






2 ulasan:

azharjaafar berkata...

lain kali bawak laju sket.. budak tu ingat kereta berhenti bila bawak 20km/j

Ahliacikgukhairul berkata...

hehe.. dlm kawasan kampus.. tu yg tak boleh laju.. apa pun Alhamdulillah..

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...