Khamis, 29 November 2018

Phewww!!! (Tips Persediaan Belajar)


Alhamdulillah... masih boleh dibuka lagi blog ni... masih boleh ingat lagi 'password'nya.. sebelum ni lama tak update tapi masih gak aku datang bertandang bertanya khabar.. ni dah lama tak bertandang, nyaris lupa alamat rumah sendiri... hahaha

Bila mana aku tiada idea nak menulis itu bermakna aku kurang membaca sebabnya tak ada intipati nak disembangkan.. istilah sekarang 'nak dibawangkan'.. aku pun tak pasti bawang apa.. bawang putih ke, bawang merah ke, bawang holland ke? kalau CK dia guna semua bawang tu,, ikut jenis masakan la.. kalau nak masak daging goreng sedap guna bawang holland + capsicum.. tapi boleh je bawang yang lain, ikut apa yang ada la.. tak de bawang pun ok.. cepat sikit siap masak sebab tak de aktiviti membawang.. 😁

Hari ni hingga Isnin depan aku cuti.. selain untuk berehat di rumah bersama anak-anak, nak mengemas rumah extra sikit.. kemudian nak ber'get away' dalam Malaysia.. macam-macam rancangannya.. mudahan menjadi dan menjadi-jadi la hendaknya 😀😀

Alhamdulillah, markah pelajar pun dah siap diproses.. depa boleh tengok atas talian nanti.. 1/12/2018 keputusan rasmi akan dipaparkan.. hampa berdebaq, kami lega sebab dah settle kerja.. maksudnya situasi yang sama tetapi perasaan berbeza... gituuuu.. 

Minggu depan semester baru akan bermula.. oh! Perasaanku bercampur baur.. rasa letih tak hilang lagi.. bila ingatkan balik.. dulu aku yang tergedik-gedik nak kerja ni, terus terubat keletihanku.. 😍

Oleh kerana semester baru dah nak mula, hampa kena ready peralatan belajar termasuk la buku teks.. antaranya buku 'Business Mathematics'.. ni yang terkini.. Edisi ke3



Apa? Macam mana nak dapatkan? Kalau anda di Politeknik Seberang Perai, boleh order direct dengan aku.. tak pun boleh dapatkan di kedai-kedai buku yang berhampiran dengan anda.. InsyaAllah ada

Apa lagi, dah tau tips dari aku, cepat la bertindak.. 😆
Errrr... calculator pun kena ada juga ya 😉

Senang cerita, meh aku senaraikan apa yang perlu ada kalau anda nak masuk kelas Business Mathematics aku :

1. Tunjukkan kesediaan anda untuk belajar - senyum, relax, sediakan telinga, tutup mulut, pandang ke arah pensyarah
2. Letakkan alat tulis di atas meja - calculator, buku tulis @ beberapa helai kertas kajang, pen
3. Letakkan buku teks seperti gambar di atas tuuuu di atas meja anda
4. Course outline - yang ni boleh dicetak dari CIDOS ya 
5. Dengar dengan tawajuh & sila respons sekiranya diminta berbuat demikian 😃

Cuba apply tips di atas di semua kelas (tapi buku tu yang berubah ikut subjek 😊)..  insyaAllah akan mendapat berkat belajar kerana dapat redha dari guru.. Cubalah!










Tiada ulasan:

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  😂 entri terakhir pasal...