Singgah Jap

Sabtu, 12 Mac 2011

Penangan "Play Station Portable" @ PSP

Situasi 1

Atif : Ibu.. kawan Atif kata kita orang miskin.
Ibu : La... memang betul la. Apa salahnya jadi orang miskin? Allah tak pandang pun kita miskin ke kaya.. (hahaha.. tak pasal-pasal kena ceramah..)
Atif : Kita jadi miskin ke kalau kita tak de PSP ibu?
Ibu : Tak la.. cuma ibu ayah tak mampu nak beli PSP sebab duit yang ada kita nak guna untuk makan, bayar yuran sekolah atif dan adik-adik, beli pensil, beli kaler, beli vitagen.. haaa.. kalau ibu belikan Atif PSP tu.. kita tak payah makan dan Atif tak payah pergi sekolah. Camner? Atif nak mana satu?
Atif : Tak pa la ibu. Kesian kat ibu ayah. Kita miskin pun tak pe kan..
Ibu : Hehehehe..

Situasi 2

Atif : Ibu.. tadi ustazah kata.. ada sorang je yang dapat seratus matapelajaran Tauhid.. ustazah pun sebut.. Khairul Atif.. ibu suka tak?
Ibu : Alhamdulillah.. mesti la ibu suka. Ok. Ibu belanja Atif nak?
Atif : Nak.. nak.. Atif nak PSP.
Ibu : Hmmm... (tak menjadi lagi nampaknya tazkirah aku hari tu..) Kalau ibu beli PSP untuk Atif nanti Atif dah tak dapat seratus. Nak ke?
Atif : Tak nak la..
Ibu : (Selamat... hehehe)



Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails