Singgah Jap

Isnin, 28 Mac 2011

Langkawi kali ke doblas

Alhamdulillah.. kitorang selamat pergi dan balik dari Pulau Langkawi, Kedah. Berlepas dari Kuala Perlis. Kali ni naik feri yang 3 tingkat. Perghhhh... best. Sekejap je dah sampai ke destinasi. Kiranya tak sempat la nak "berperang" sambil menjaga kanak-kanak kecikku itu.. kebetulan hari pemergian sama tarikh dengan besday Atif yang ke 7 tahun.. kiranya ini adalah hadiah untuk harijadi Atif.. all in one..

Hmmm.. sebab apa all in one.. sebabnya CK kena jadi cikgu pengiring kepada pelajar-pelajarnya.. so kami pun tumpang memeriahkan la.. bagi motivasi kepada CK agar beliau tidak la berasa kesunyian.. eh? Ada kawan aku kata.. tu macam "CHOGM - cheap holiday on government money".. silap tu.. aku anak beranak temankan CK je.. tapi tambang feri dan penginapan dan pengangkutan semasa di Langkawi kitorang bayar sendiri.. weol tumpang naik bas PSP je.. daripada dibiarkan kosong.. weol tolong isikan.. see.. ada gak lagi niat nak menolong tu.. hahahaha..

Percutian kali ni adalah menyeronokkan kerana lebih sibuk melayan anak-anak daripada menyopping atau menikmati keindahan alam. Lagipun cam semua yang ada di pulau tu dah pernah dijenguk so misi kali ni  adalah untuk membeli "CORELLE". (Aku memang sangat teringin dengan benda alah tu tapi aku pendam je selagi tak pegi haji.. hehehe.. sian kan?)Atif dan Tipah dah pernah naik kereta kabel so kali ni weol cuma jalan-jalan cari makan sambil cuci mata tengok pinggan mangkuk. Nak tengok lebih-lebih pun adalah tidak berani kerana ditakuti terpaksa membayar barangan yang sudah pecah.. maklum la.. anak tengah lasak.. huhuhu.. cuma sempat menyervuy kat penjual yang guna plastik biru (IS), hijau (HIG) dan putih (LS). Akhirnya berjaya jugak misiku itu disempurnakan. Alhamdulillah.

Seperkara lagi, sebenarnya kesian gak kat Mahsuri sebab aku tak pegi pun menziarahi kubur arwah sebab aku confuse. Tahun 1995 aku pergi, makam Mahsuri tu adalah rupa kubur yang dah disimen. Tahun 2002 aku pergi plak, tinggal cam batu nesan sebatang je. Tahun 2004 dah rupa lain pulak. So harap arwah Mahsuri tak kecik ati la kami tak singgah ya. Aku sedekah Al-Fatihah dari jauh je.

Apa pun, kali ni aku berpuas hati dengan kemudahan surau dan tandas di Jeti Kuala Perlis. Sangat selesa. Rasanya kemudahan yang sama perlu diupgrade di Jeti Kuah untuk menampung jemaah yang ramai.

4 ulasan:

normi berkata...

KN beli chocolate tak???... tak citer punn.. hehe...

Ahliacikgukhairul berkata...

ada.. nti pg wing kiri ah..

ahlia azharjaafar berkata...

cuti sek baru ni saya gi langkawi gak..beli coklat jer...sb blk kl naik bas..dgn anak2 lagi..huhu penat tapi happy. ikram anak2.

Ahliacikgukhairul berkata...

ahlia aj: masa yg diluangkan bersama keluarga sgt berkualiti & berharga.. betul la.. penat tp happy.. Alhamdulillah..

Related Posts with Thumbnails