Selasa, 29 Mac 2011

Idamanku..

Kadang-kadang biler rasa sangat letih.. aku mengidam 2 benda ni..

1. Mesin baju yang boleh ada banyak fungsi - basuh, kering dan lipat @ gantung terus kat penyangkut baju - kiranya kita masukkan baju dalam mesin, letak sabun dan bukak air then end product adalah baju yang dah siap dilipat. Jimat masa, tenaga dan emosi.

2. Baldi mop lantai yang ada 2 baldi sekali - satu untuk air sabun bersih dan satu untuk takung air kotor selepas mop diperah (attach dengan pemerah).

Korang dapat bayangkan tak apakebendanya yang aku maksudkan? Bayangkan la eh.. aku memang selalu terbayang-bayang benda-benda macam ni. Kiranya pas ni khidmat bibik boleh dimansuhkan perlahan-lahan.

Tu je la buat masa ni..


Moral : Pas ni boleh mintak student final semester mekanikal jadikan projek akhir diorang..

5 ulasan:

normi berkata...

KN.. takootnya klu mesin basuh boleh lipat n sidai baju... mesti mcm robotkan... haha...

Ahliacikgukhairul berkata...

normi.. tapi kalau betul2 ada agaknya sgt membantu kerja2 rumah.. muah.. hahaha

ahlia azharjaafar berkata...

sangat menarik....order satu untuk saya yer..

Ahliacikgukhairul berkata...

ahlia aj: haha.. kalau ada alangkah bestnyer.. kengkawan kat sini pun ramai yg order.. hehe

Tanpa Nama berkata...

stu cerita untuk dikongsi..

kisah saidina ali r.a dan fatimah r.ha..satu hari saidina ali balik kerumah dan melihat badan fatimah ada parut berbirat di leher..dan saidina ali r.a bertanya...parut apa??dan fatimah jawab..ini kesan tali yang aku guna untuk angkat air(utk bsuh baju dan masak)..melihat keadaan itu saidina ali kesian dan nasihat fatimah berjumpa rasulullah..untuk bertanya bolehkah mereka mengambil seorang hamba..fatimah pun pergi la rumah nabi s.a.w...tetapi dia malu untuk bertanya dan pulang..tetapi rasulullah memanggil semula fatimah dan bertanya kenapa kau datang untuk berjumpa dengan aku..lalu fatimah pun cerita tentang hajatnya..dan nabi s.a.w pun berpesan bacalah subhanallah 33 kali,alahamdulillah 33 kali,dan allahuakbar 34 kali.sebelum tidur kerana keesokan harinya allah akan memberikan kau kekuatan seperti tambahan seorang hamba..(cerita dari hadith nie..tp try la check balik ingat2 lupa jer..n kalau tersilap cerita nie tlg la cerita cerita yg btul balik n del comment nie..sy pun x ingt)..sebab tu la zikir ni dipanggil zikir fatimah..

moral:kepada saudari sekalian idamlah janji allah dan jgn la idamkan ciptaan makhluk..

saya pun insan yang cuba Jadi insan yang memberi manfaat kepada insan lain. Amin..hee

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  😂 entri terakhir pasal...