Singgah Jap

Rabu, 30 Mac 2011

Konvokesyen PSP Kali Ke 11

Alhamdulillah dan Tahniah kepada para graduan PSP serta ibubapa terutama pensyarah-pensyarah mereka (up sikit.. hehe). Usaha anda semua sudah berbalas dan berbaloi.

Masa aku konvo dulu.. rasa cam bangga je sebab dapat naik pentas amik scroll.. 3 kali gak konvo.. agaknya konvo kali ke4 adalah untuk menerima scroll PHD plak... amin.. teringin nak belajar semula tapi belum ada kekuatan luaran dan dalaman. Mohon Allah izinkan suatu hari nanti. InsyaAllah.

Oh ya.. masa kita jadi graduan.. rasa sangat gembira.. semua orang tumpang seronok dengan kejayaan kita.. kiranya tak tau penat lelah si penganjur. Biler aku dan kengkawan terlibat sebagai penganjur.. baru la tau betapa susahnya hendak menggembirakan di samping meraikan orang ramai. Namun Alhamdulillah dan syukur tidak terhingga di atas keizinanNya. Semua berjalan dengan lancar.

Untuk konvo kali ni, aku ditugaskan sebagai penyambut tetamu dan patung chendana. Pagi-pagi dah kena pasang senyum sampai ke telinga. Petang pulak kena jadi patung chendana menemankan tuan pemberi sijil.. pehhh.. berdiri lama sampai naik lenguh kaki dan belakang.. graduan belah petang adalah seramai 478orang.. bayangkan kalau sorang graduan mengambil masa 15 saat untuk amik scroll diorang.. dekat 2 jam gak aku berdiri sambil senyum memanjang.. (boss aku tak de time konvo kali ni tu yang beliau mintak aku gantikan tempat beliau.. dan kaki serta belakangku terus terubat biler dapat ole-ole dari China.. hahaha).

 aku kena duduk kat baris depan betul-betul bersebelahan dengan Tuan Pemberi Sijil. memang kena jadi patung chendana la kan sebabnya kena duduk diam-diam sambil senyum je..  (gambar adalah ehsan dari blog normi)
 antara graduan yang cemerlang. Tahniah! Semua guru akan berasa gembira bila mana anak didiknya berjaya. Alhamdulillah. 

 Ibu bapa turut gembira dan berasa pengorbanan mereka tidak disia-siakan. Mudahan anda semua semakin tunduk dan tawadhuk kepada Allah atas kurniaanNya ini. Amin. 

ni plak gambar Atif di ambil masa Konvokesyen PSP kali ke 6. (interframe jap.. gambar ehsan dari blog Habeida Hafaif) 


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails