Singgah Jap

Jumaat, 25 Februari 2011

Suatu Masa Dulu


Ye.. Tuan Jalaluddin Hassan dan isteri datang ke jamuan pra-graduan kami tahun lepas. Tarikh sebenar aku dah tak ingat. Beliau datang untuk sama-sama meraikan anaknya yang dijangka akan tamat pengajian masa tu. Aku kagum dengan beliau sebab sanggup meluangkan masa untuk bersama-sama anaknya walaupun beliau begitu sibuk (dan aku pun sibuk nak tumpang bergambar). Beliau minta diberi peluang untuk mendendangkan 2 buah lagu malam tu.. kitorang ok je asal tak dikenakan sebarang bayaran. Kiranya malam tu beliau turut jadi pengacara majlis. Suara beliau memang sedap. Anugerah Allah. Apa yang aku ingat.. beliau kata semua ibu bapa patut hadir pada malam tu untuk bersama anak-anak mereka dan aku pun menjawab dalam hatiku saja.. "Ibu bapa patut datang time konvokesyen je, bukan malam pra graduan.. diorang ni belum pasti tamat belajar semester ni".. hehehe, jawab dalam hati je tau..

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails