Singgah Jap

Selasa, 28 Julai 2009

Hari Sukan Tahunan Graduan Kecil

Assalamualaikum..
Tanggal 24 Mei 2009 yg lepas, Tadika Graduan Kecil (tadika atif n atifah) adakan Sukan Tahunan.. happening giler tp ibu ayah plak pening sbb panas terik.. apa yg mengkagumkan kitorg.. kanak2 semua happy smpi kesudah wpun abis progrm kul 1 tghari.. huhu.. n mmg tabik spring la kt cikgu2 Graduan Kecil sbb boley conduct n control 900lbh kanak2.. (aku jaga 2 org pun selalu jd tarzan.. hahaha!!)
Pada hr kejadian.. kul 6.30pg atif dan bangun.. mandi siap2 n kul 7pg dah mintak CK anta p tadika dia.. suruh makan pun x nak.. excited sungguh.. (kot CK dulu pun mcm tu gak.. mana tumpahnya kuahkan? hehe..).. CK pun anta la naik motor sbb cikgu dah pesan kul 7.30 pg kena berkumpul n mkn kt tadika tu.. nti diorg naik bas pg ke tempat sukan tu..

Then aku, CK n atifah pun menyusul le ke Komplek Sukan Sony, Seberang Jaya.. payah cr parking weh.. terpaksa p parked kt tmn perumahan berdekatan.. fuyoooo!! kalah hari sukan sekolah aku dulu.. sampai2 kt padang.. ibubapa mmg dilarang drp mendekati anak2.. sbb takut anak2 meragam.. so kitorg tgk dr jauh je la..
ni penonton tepi padang.. atifah pakai topi hari sukan atif tahun lepas.. dia x layak lg bersukan sbb x brp paham arahan.. haha.. tahun dpn dah boley join kot..

Acara dimulakan dgn lintas langsung.. Kitorg tepi padang ni tertinjau2 cari si atif.. mana la busyuk ibu ni.. hahaha.. nampak dah.. tu dia.. Nak tergelaknya ada gak yg terbabas keluar barisan sampai cikgu terpaksa dukung.. aku memang salute sama cikgu2 ni..

Atif no dua dr belakang.. bagus la plak dgr cakap cikgu.. kalu dgn ibu buat2 x dgr je.. tu kena lambai2 tgn spjg lintas langsung..

Abis je lintas langsung n semua pasukan dah dalam barisan masing-masing (atif pasukan kelabu).. diorg perform plak senamrobik.. korg bayangkan.. 900 lbh kanak2.. n practice cuma 2x je.. tp diorg boley buat dgn sgt baik n dgr arahan betul2.. hhmmm... kalau dgn kita kt rumah.. camner?

Muka letih x terucap..

Pas senamrobik tu adalah beberapa acara sukan yg dibuat ikut peringkat umur.. 3, 4, 5 & 6 taun.. memang syiok betul tengok aksi2 diorg.. hahaha.. best2.. then.. last but not least..

Acara yg ditunggu2.. dapat medal.. sebenarnya semua budak dpt medal.. x kisah la dpt no berapa pun.. haha.. bagus cikgu dia.. pandai psikologi..

Pas acara bg medal ni baru dpt amik atif n kitorg pun balik n tido sampai ke petang.. letih sungguh (mengalahkn aku yg bersukan plak).. tp yg aku mcm nak meraung tu bila atif tanya.. "Ibu, besok ada hari sukan lagi x? Atif suka la..".. Uwwaaa!!.. apa korang nak jawab?

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails