Singgah Jap

Khamis, 18 November 2010

Beraya di Perantauan

Tengok tajuk je dah taukan.. Sedihnya Aidil Adha aku kali ni.. dok kat rumah 5 beranak.. jiran tetangga semua balik kampung.. huhuhuhu.. aku tanya CK.. sedih tak? dia kata sedih la.. aku pun mesti la berganda-ganda sedih kan.. anak-anak tak berapa nak tau sangat.. Atif tanya.. "Kenapa kali ni kita raya tapi tak payah puasa dulu?". Then kena la cerita sejarah Aidil Adha.. haaaaa.. pentingkan sejarah?

Pagi-pagi pas mandi sunat hari raya, CK pegi sembahyang raya.. aku cuma masak nasi + kambing goreng + kari ayam untuk sarapan kami.. then tengahari dapat makan kenduri dari daging korban di Surau Pauh Indah.. tepon korga kat kampung.. mintak diorang simpan sejuk beku lauk-lauk raya yang dimasak.. mak aku pun turut sedih la kan.. cam teruk now aku raya kali ni.. hahaha

Tapi.. bila raya kedua.. ada 3 jemputan kenduri yang perlu dipenuhi.. best.. best..

Takbir jangan lupa ya.. sampai raya ke4 nanti..



Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails