Isnin, 17 Mei 2010

SELAMAT HARI GURU


"SELAMAT HARI GURU.. liku-liku hidup dapat ku tempuhi berbekalkan ilmu yang telah kau berikan.. terima kasih.."

"Not every FLOWER can represent LOVE but ROSES did it! Not every TREE can stand THIRST but CACTUS did it! Not everyone can become a teacher but u did it! Happy Teacher's Day to a wonderful teacher."

"Banyak dapat BUNGA? *Tanda tugas guru mengharumkan dunia. Dapat PEN? *Tanda guru bijak melakar kata. Dapat PEMADAM? *Tanda guru sentiasa membetulkan yang dusta. Dapat MESEJ? *Tanda guru sentiasa di ingatan! SELAMAT HARI GURU".

"When you throw a 1 year old baby in the air, he laughs because he knows you catch him. That's TRUST.
Every night we go to bed, we're not sure that we'll get up tomorrow, but we still have many plans for the coming day. That's HOPE.
Have confidence, believe in ALLAH & never lose hope.
Happy Teacher's Day."

Ni la antara ucapan yang aku dapat dan aku tujukan kepada semua guru-guru di seluruh dunia terutama kepada MAK yang telah menjadi guru pertama dalam kehidupan aku.. mudahan semua pekerjaan yang kita buat mendapat keredhaan Allah.. InsyaAllah..

3 ulasan:

Ziarah76 berkata...

krim salam pd 'CIKGU' khairul.
semua orang terhutang budi kpd guru, walau siapapun dia..

alladiin berkata...

selamat hari guru norul walaupun dah terlewat hari... Tahun ni, saya dah kurang dpt ucapan sebab skrg dah sibuk ke memancing...tunggu ucapan selamat hari nelayan plak..huhu..

Ahliacikgukhairul berkata...

ziarah76: betul tu.. wpun kita dpt 1 huruf.. CK very touched baca 'terkonang masa dulu'

alladiin: Selamat Hari Guru pd encik jugak.. dulu banyak tolong saya masa kt PPD.. skrg tukar profesion ke? nelayan cum musician? hehe

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...