Singgah Jap

Jumaat, 25 September 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI..


Di kesempatan ini, aku sekorga nak minta ampun dan maaf kepada semua muslimin dan muslimat atas segala kekhilafan kami sama ada dalam bentuk perbuatan maupun pertuturan.. yang disedari maupun tidak.. InsyaAllah.. Mudahan silaturrahim yg dijalinkan mendapat redha Allah S.W.T..



Alhamdulillah... sekarang ni aku dpt beraya di kampung aku plak.. best! best!.. (pssssttt!! beraya kt Kelantan pun best gak.. esp time berkumpul dgn ipar duai.. hehe).. yg best raya2 ni sbb kiter dpt berkumpul dgn keluarga yg kadang2 setahun sekali pun payah nak jumpa.. sekali jumpa anak dah 2.. jumpa lg sekali.. anak dah tambah jd 4 pulak.. jumpa lg tahun depannya... aikkkk... dah tukar pasangan plak.. hehe.. apa pun.. time raya la kebanyakan org dpt cuti dan kuat semangat nak balik kampung.. tul tak?


Nak citer sikit je perbezaan beraya di Kelantan dan Johor ni.. kalau kt Kelantan.. menu utk pg raya pertama tu biasanya berubah2.. tahun lepas kitorg buat nasi dagang (aku jd tukang meriahkan suasana je ya..) n tahun ni plak.. buat nasi tomato.. (aku tolong gembirakan tukang masaknya.. saper lg kalau bukan CK.. hehe).. tp kalau kt Johor.. menu pg raya pertama tu dah ditetapkn sejak dr dulu lg oleh penyimpan mohor2 besar... 1. ketupat nasi 2. sambal goreng jawa 3. serunding daging 4. kari ayam.. tu la yg membuatkan hr raya aku sungguh bermakna.. ahaks..




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails