Singgah Jap

Isnin, 1 Disember 2014

Pengurusan Asma 2

Salam Safar 1435 semua.. Moga anda semua di bawah rahmat Allah sentiasa.. In shaa Allah..

Lama tak bersiaran kan.. sebelum mula menulis rasa banyak idea.. tengok semua benda cam ada idea nak tulis.. tapi bila dah di depan komputer.. idea terbeku la pulak.. huhu

Sebenarnya aku nak sambung sikit pasal pengurusan asma sebelum ni.. sekarang aku amalkan juga minum susu kambing.. bancuh yang serbuk.. beli terus dari kilang.. sekilogram RM60.. kalau korang berhajat nak membelinya.. aku boleh tolong belikan dan pos pada korang.. harga kat atas tu belum masuk harga pos.. biasanya untuk sekg dalam RM9 la.. jumlah RM69 je..
hantar emel ke noorulmdsalih@yahoo.com

Yang bagusnya.. ianya boleh diminum oleh semua peringkat.. bayi aku tak pasti la.. tapi aku seisi keluarga minum susu ni.. Atiqah yang dah umur 4 tahun pun minum juga.. Ianya mengenyangkan.

Cuba bancuh dengan air suam sebelum tidur. In shaa Allah dapat tidur yang berkualiti dan mudah bangun. Korang tidur dalam pukul 11 malam, in shaa Allah boleh bangun pukul 5 pagi.. Selepas beberapa hari diamalkan, rasa nak makan tu kurang sebab kenyang. Maknanya kita akan makan dalam kuantiti yang sedikit. Bila dah makan sikit, makanya berat badan pun boleh turun. Itu faedah yang kedua. Hehehe.

Ada banyak faedah lagi sebenarnya.. Susu kambing juga susu kedua terbaik selepas susu ibu. Pengidap asma macam aku ni alah pada laktos namun aku perlukan kalsium dalam badan.. Alternatifnya ada pada susu kambing.

Kesimpulan di sini, aku sekeluarga adalah penggemar susu kambing dan dagingnya juga. Nanti aku kongsi satu resepi untuk daging kambing dengan anda semua yang menjadi kegemaran kami sekeluarga dan rakan sekerja. Hehe





Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails