Khamis, 7 Mac 2013

Homestay di Batu Pahat, Johor

Boleh sewa kat sini kalau korang berhajat untuk

a. berjalan-jalan di Parit Raja yang terkenal dengan UTHMnya dan segala macam kerepek (best pegi pasar tani tiap pagi Isnin dan Khamis di Parit Raja.. ada nasi ambeng dan macam-macam lagi)

b. makan Putu Bambu Air Hitam, Nasi Beriyani Gam, Soto

c. membeli-belah di Pekan Air Hitam

d. berjalan-jalan di Kluang



e. melihat-lihat bandar Batu Pahat



f. menyaksikan kesan sejarah di Minyak Beku, Batu Pahat

g. jengah mak aku di Yong Peng (eh?)

Alamatnya :
JMJ Homestay
No.1, Jalan Kemat
Taman Tasik merdeka
83000 Batu Pahat, Johor

sila hubungi kawan aku di nombor talian 019-7592150 atau 013-7301616

harga satu hari satu malam (2 petang hingga 12 tengah hari) adalah RM120 termasuk sarapan pagi.. Wow! Sangat murah tu.. nanti korang tanya la sarapan apa.. he

depan rumah ni ada Wet World Batu Pahat.. boleh berjimba-jimba dengan air di situ.. (dulu masa aku kecik-kecik, arwah abah aku selalu gak bawak kami adik beradik berkelah kat Tasik Merdeka tu.. sekarang dah ditransform jadi Wet World).. yuran masuk sangat murah berbanding Sunway Lagoon..

oleh itu.. apa lagi!
Kita tengok apa yang disediakan di homestay tu..









Amacam?



4 ulasan:

adarnadzmie berkata...

berbaloi-baloi...:) bila la nak jejak johor kali kedua ni...hhaahaa

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

wow !! menarik ni. kemudahan lain ape ye? jarak perjalnn dr rumah ke pekan ayer hitam brp jauh? wet world tu betul2 dkt ngan rumah ke?

Ahliacikgukhairul berkata...

Salam.. boleh cuba kontek.. saya hanya menolong kawan saja :)

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  😂 entri terakhir pasal...