Selasa, 19 April 2011

Peperiksaan Akhir

Semalam, 18 April 2011, bermulalah peperiksaan akhir semester untuk Sesi Disember 2010 di semua politeknik seluruh Malaysia. InsyaAllah ianya akan berlangsung sehingga 29 April 2011. Kali ini ada perubahan besar yang berlaku di mana soalan disediakan 100% dalam Bahasa Inggeris. So, para pengawas peperiksaan secara otomatik jadi penterjemah kepada pelajar yang kurang faham berbahasa Inggeris. Kesian tau.

Pada pandangan aku, bagus kalau soalan disediakan dalam dwi bahasa. Sekurang-kurangnya dapat menenangkan perasaan para pelajar. Bukan apa, kebanyakan pelajar yang diambil masuk berkelulusan agak rendah bagi subjek Bahasa Inggeris. Bila mereka diminta belajar dan menjawab peperiksaan dalam bahasa yang mereka kurang mahir, apa kesannya? Pada aku, memang membunuh la jawabnya.

Cukup sampai sini. Mudahan mereka semua dilapangkan dada dan diterangkan hati oleh Allah dan dapat menjawab dengan jayanya.

Anak-anak muridku sekelian, "Saya halalkan semua ilmu yang saya curahkan pada anda dan gunakannya untuk kebaikan ummah, InsyaAllah." 

 

Tiada ulasan:

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...