Singgah Jap

Khamis, 22 November 2012

Doa untuk demam panas


Kalau sebelum ni kita cerita pasal pemanggang ajaib, (kat Langkawi pun ada banyak jugak pemanggang ajaib ni.. macam-macam kaler, saiz dan harga) kali ni nak cerita pasal demam panas pulak. Kiranya ada kepanasan yang kita hendak dan ada juga kepanasan yang kita nak hindarkan. InsyaAllah.

Sekarang ni di Pulau Pinang cuaca agak panas tetapi masih sangat selesa kalau nak dibandingkan dengan keadaan saudara kita di Gaza. "Ya Allah, kau peliharalah mereka dan bantulah kami memerangi orang-orang kafir".

Rasanya kebanyakan dari kita pernah mengalami demam panas. Suhu badan normal manusia adalah 36.7Celcius. Lebih dari tu dah dikira demam panas. Apa yang kita bimbangkan bila anak-anak kita diserang demam panas yang mana boleh membawa kepada sawan dan apa-apa juga komplikasi lain. Jadinya, bila korang rasa badan anak-anak atau badan sendiri rasa panas, cubalah baca doa ini agar ianya dapat meredakan demam.. InsyaAllah..




Yang bermaksud :

"Dengan nama Allah yang Maha Besar, aku berlindung kepada Allah Yang Maha Agong daripada kejahatan setiap urat yang menggelegak dan daripada kejahatan panas api neraka."

Korang boleh bacakan di air dan diberi minum atau sapu seluruh badan terutama kepala. Ataupun baca sambil usap-usap kepala, dada, seluruh badan anak. Ini adalah doa yang diajarkan oleh Nabi SAW ketika menghadapi demam panas.  InsyaAllah.

Yakinlah bahawa setiap sakit itu ada penawarnya kecuali mati dan semua usaha kita adalah dengan izin Allah jua.




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails