Singgah Jap

Rabu, 21 Mei 2014

'S'

Assalamu'alaikum!!
Moga semua sihat sejahtera dan ditingkatkan iman serta diberi kefahaman agama.. InsyaAllah..

Rasa cam lama tak jengah blog sendiri.. macam-macam aktiviti sekarang ni.. aku rasa macam aku sangat sibuk.. jadi lebih kepada perasan sibuk.. he.. CK tengah khuruj 40 hari.. makanya memang la sibuk.. tak sempat nak fikirkan rindu dendam sebab sibuk dengan kanak-kanak riang aku, kerja rumah, kerja ofis, kerja berwhatssap, kerja berwechat, kerja berline, kerja, kerja, kerja, kerja. Oh! Kata kunci kali ini adalah 'kerja'.

Sekarang ni, seawal pukul 5 pagi aku dah bangun dan tidur semula pukul 10.30 malam.. jadual penuh.. 
Dekat rumah dah rangka apa yang nak setelkan kat ofis dan kat ofis rangka pulak apa nak buat kat rumah. Aku cabar diri sendiri nampaknya. Doa dan doa mohon kekuatan dari Allah. Alhamdulillah, kurang komplen di mulut maupun dalam hati (errrrr... tapi nak gak cerita dengan korang.. CK tinggal 8 hari je lagi sebenarnya.. tu yang aku rasa semakin bersemangat... hahaha)

Ok.. tadikan cam perasan sibuk.. bila balik rumah je kena selesaikan keperluan kanak-kanak sekalian.. selalunya memang aku masak satu lauk je.. all in one.. sayur, buah dan ayam/daging/ikan dijodohkan dalam satu kuali.. hahaha..

Aku nak kongsi dengan korang satu resipi mudah.. sedap, senang dan segera (3S). Sesuai untuk minum petang ataupun bekal sarapan pagi anak-anak ke sekolah. Terima kasih kepada yang berkongsi idea ni.

Tengok gambar bawah. Biarlah gambar yang berbicara ya. Isi/intinya korang boleh ikut macam karipap atau sandwich atau ikut suka hati la.





Amacam? Nampak mudah je kan? Boleh terus beli roti ni.. hahaha.. intinya korang boleh guna telur hancur.. siap!

Akhir kata, S yang terakhir ialah 'Santap'.





Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails