Ahad, 1 April 2018

Essential Oils Diffuser

Assalamualaikum

Jumpa lagi.. Alhamdulillah..
Semalam Mac, hari ni dah April.. sekejap lagi habis dah tahun 2018.. gitu la seterusnya.. 

Kalau korang perasan, ada aku bgtau yang sekarang aku dah terjebak dengan essential oil @ minyak pati kan? Kiranya aku dah jadi 'orang minyak' yang kaler kulit tak berubah tetapi warna botol minyak tu je yang ada macam-macam kaler.. 😆

Bila dah beli sebotol atau sejenis, jadi teringin nak beli jenis yang lain plak.. bila dah banyak jenis, kita nak jadikan dia sejenis, kena la campur-campurkan minyaknya.. omputih kata kita 'blend'.. korang jangan susah hati la kalau tak de 'blender'.. yang penting ada minyak dan bekas.. settle

Essential oils ni boleh diminum, dihidu, disapu dan diudarakan.. macam-macam cara.. ikut suka korang dan ikut la nak buat macam mana gaya sekalipun.. cuma jangan ikut hati nanti mati, jangan ikut rasa nanti binasa.. terikut-ikut yang baik tu bagus.. dan korang akan jadi ikutan ramai (idola).. gitewwwwwya

Sambung semula... fokus..

Aku suka juga 'udarakan'.. masukkan dalam alatnya (diffuser).. letak air + beberapa titik eo yang korang nak.. 'on'kan suis.. maka baunya pun semerbak la.. best sangat.. Sekarang nikan musim batuk dan selsema bersekali demam.. makanya aku suka nak 'diffuse' minyak yang boleh membunuh bakteria supaya tidak berjangkit seisi rumah dan juga untuk melegakan batuk dan selsema tu.. InsyaAllah.. next entry kita sembang pasal minyaknya.. kali ni nak sembang pasal alat dulu..

Ada macam-macam diffuser.. korang tanya abang long Google.. insyaAllah macam-macam rupa ada.. antara yang aku suka adalah Gentle Mist Diffuser.. ianya ringan dan mudah dibawa ke mana-mana.. guna tiga bateri saiz AAA.. tak perlu wayar-wayar bagai..

Korang tengok kat sini :


Ada juga jenis lain.. best juga.. ikut la kesesuaian korang.. 

Nanti-nanti aku tepek gambar ya..

Tara ting ke ting!


Tiada ulasan:

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...