Singgah Jap

Rabu, 3 Jun 2015

Sembang Anak Beranak

Bayang-bayang
Tipah : Ibu, masa atuk abah meninggal, ibu menangis kan?
Ibu : Ya.. ibu sangat sedih masa tu.. tak boleh tahan..
Tipah : Masa ibu tengah termenung-menung sedih tu, mesti ada bayang-bayang atuk abah kat belakang ibu..
Ibu : Bukan bayang-bayang atuk abah, ibu yang terbayang-bayang atuk abah macam ada je dekat ibu..
Tipah : Ooooo


Tiba-tiba
Tiqah : Ibu, tadikan kawan Tiqah baju dia ada satu je..
Ibu : Ooooo... dia tak bawak baju lebih ke?
Tiqah : Ha ah... tapi tiba-tiba ada dua.. pastu tiba-tiba jadi frozen..
Ibu : ????


Baca 
Sebelum peperiksaan
Ibu : Kakak, macam mana la nak jawab soalan periksa kalau tak baca buku ni..
Tipah : Nanti Tipah baca la soalan periksa yang cikgu bagi tu sebelum jawab
Ibu : Hmmmm

Selepas peperiksaan
Ibu : Kakak, macam mana kakak jawab soalan dengan tak baca buku? 
Tipah : Ibu, Tipah baca seeeemuaaaaa soalan yang cikgu bagi pastu Tipah pun jawab la..
Ibu : Grrrrr..


Hadiah
Tipah : Ibu, mesti ibu banyak dapat hadiahkan hari ni?
Ibu : Eh! Kenapa pulak?
Tipah : Hari ni kan hari untuk ibu, Hari Guru.. mesti ada anak murid ibu yang ibu marah tu bagi hadiah kat ibu..
Ibu : Ibu marah dia takkan dia nak bagi hadiah kat ibu..
Tipah : Ye la.. kan marah tu sebab ibu sayang kat diorang.. mesti la diorang suka ada orang sayang..
Ibu : Hehehehe


Image result for gelak




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails