Singgah Jap

Rabu, 26 Februari 2014

Gigi dan Masak

Di suatu hari yang hening..

Tipah : Ibu, betullah macam ayah cakap kat ibu hari tu. Kalau kita baling gigi kita yang dah tercabut kat atas bumbung rumah, nanti kita pandai masak. Tipahkan pandai masak, ibu pun pandai masak, ayah lagi pandai masak, atuk, nenek, atif, adik sampai sepupu-sepupu Tipah pun pandai masak.

Ibu : Errrr.... kakak pandai masak apa? Ibu macam tak pernah tengok kakak masak.

Tipah : Ha ah la.. Tipah pandai masak apa eh? Hari tu ayah baling gigi Tipah atas bumbung ke ayah tanam kat tanah?

Ibu : Ibu rasa cam ayah tanam la gigi kakak tu..

Tipah : (Terdiam sambil fikir apa ntah.. hahaha)

Ibu : (Gelak sakan dalam hati dan tak sabar nak cerita kat CK... hahahahahahahahha... macam-macam la)




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails