Rabu, 17 Oktober 2012

Blog baru untuk dibaca


Tempoh hari, (berapa haribulan dah tak ingat.. tanda-tanda penuaan tu).. aku dan kawan-kawan menghadiri satu bengkel penulisan artikel atau lebih maklum lagi adalah penulisan ilmiah. Penceramah dijemput dari USM iaitu Dr. Fadzila Azni di mana beliau pernah memenangi Thesis Terbaik sewaktu menuntut di peringkat sarjana dulu. Aku suka dengan cara penyampaian beliau yang lembut dan penuh berilmu. Antara cadangan beliau, untuk mula menulis, kita boleh mulakan dengan menulis di blog. (Wah! Langkah pertama aku sudah ada.He.. langkah seterusnya?). Aku setuju tu.. hmmmmmm.. imbas kembali sambil bermuhasabah diri.. aku mula berblog dari tahun 2009 lagi.. hampir 3 tahun dah... nampaknya kena tajamkan lagi kemahiran menulis. Kena banyak membaca supaya lebih ada banyak ilmu untuk diketahui, dikongsi dan diamalkan. Apa yang penting di sini, kena ada 'product knowledge' supaya kita boleh banyak idea untuk mengamalkannya, menulis, mengulas dan mememememememe lagi.

Alhamdulillah, beberapa kawan aku telah menyahut cabaran untuk menulis di blog. Moga ia menjadi perangsang untuk kami terus menulis. Jom kita belek blog mereka. Antaranya:

http://ikhlasoya.blogspot.com

Comel pulak bila tengok blog yang polos.. tak serabut mata..

ada satu lagi..

http://ajourneyofsue.blogspot.com

Berbakat rupanya kawan-kawan aku ni. Teruskan usaha murni kalian.

Akhir nota, sebab tu la kita kena rajin pergi ke majlis ilmu (contoh: taklim masturat) supaya kita dapat ilmu (contoh: kelebihan menghadiri majlis ilmu itu sendiri - Allah ampunkan dosa para peserta dan ibu bapanya di mana malaikat turut mendoakan mereka) dan kita akan rasa ghairah untuk beramal.

Wallahu'alam.






Tiada ulasan:

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...