Singgah Jap

Isnin, 19 Disember 2011

Muharam vs Januari

Lama aku tidak bersiaran. He. Sibuk sikit dengan hal dunia akhirat. Kawan-kawan dok usik aku dalam ihram sebab CK sedang khuruj 40hari. Mereka sangat membantu dan Allah mudahkan banyak perkara. Alhamdulillah. Atif pulak telah selamat dijawikan. Alhamdulillah. Banyak perkara selesai.
Sebenarnya aku nak sembang yang berkaitan dengan tajuk entry kali ni. Bulan Disember dah nak ke penghujung (he.. Maknanya aku pun dah tak lama lagi boleh bertahallul). Tahun 2011 bakal melabuhkan tirainya dan 2012 mulai menampakkan dirinya. Sekarang ini kita dah masuk ke Tahun baru iaitu bulan Muharram 1433 Masehi. Kita azam untuk berhijrah ke arah yang lebih baik (transformasi). Moga Allah beri kita kekuatan untuk terus melakukan kebaikan dan merasai kemanisan iman. Kita dah baca doa awal dan akhir tahun kan? Maka Januari 2012 bukanlah tahun baru untuk umat Islam sebenarnya.

Itu je la buat masa ini. Banyak kekangan. Nanti kita sembang lain la. He.







Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails