Singgah Jap

Khamis, 16 Oktober 2014

Baik vs Jahat

Tipah : Ibu, betulkan kalau kita buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat?
Ibu : Betulll...
Tipah : Maknanya, kalau orang buat baik kat kita, kita kena buat baik dengan orangkan?
Ibu : Ya..
Tipah : Jadi, orang buat jahat kat kita, kita pun balas jahat jugak ke?
Ibu : Yang tu tak betul..
Tipah : Kenapa? Tadi ibu kata betul!
Ibu : Ya la.. yang tadi tu peringatan untuk semua.. kalau kita buat baik, kita akan dibalas dengan yang baik-baik jugak.. tapi kalau kita buat jahat.. kita akan dibalas dengan yang jahat-jahat jugak.. Kan ibu dah pesan, kalau kita tak suka orang buat sesuatu pada kita, contoh macam ejek-ejek orang.. makanya kita janganlah ejek-ejek orang. Faham kan?
Tipah : Paham.. hehehe





Related Posts with Thumbnails