Singgah Jap

Khamis, 24 Mei 2012

Kuih Raya Anda Ini Tahun


Assalamualaikum...

Nak tempah kuih raya anda tahun ni? Tempahan sebenarnya adalah sepanjang tahun dan tidak bertumpu ketika musim perayaan sahaja...

Sebenarnya aku nak kongsi bersama korang kuih raya aku setiap tahun.. tiga jenis di bawah ni je.. (aku tempah ya.. bukan buat.. dan aku boleh tolong tempahkan bagi pihak korang.. nak jadi agen di tempat korang pun tak de masalah.. tak kira di mana korang berada.. InsyaAllah..)
Kuih-muih di bawah diusahakan oleh seorang karkunah di Kampung Pertama dengan bimbingan FAMA.. sebelah rumah taklim Kampung Pertama..  

1. Tart Gulung Jem Nanas
- jem dimasak sendiri tau.. sedap dan bersih.. aku dah pergi buat lawatan industri dengan menyaksikannya sendiri..
- ada pelbagai saiz kotak.. isian 20biji, 28 biji dan 50 biji. Kotak cantik dan tahan lasak.
- korang hias sikit boleh buat hantaran.. he..



2. Chunky Almond
- memang sedap.. badamnya dibakar..
- yang ni kalau aku beli biasanya untuk makan sendiri.. sebabnya bila nak hidang untuk tetamu.. isi dalam bekas dah berkurang dengan banyaknya..
- ada dalam pelbagai saiz jugak.. harga sangat berpatutan.. isian 40 biji harga cuma RM25 je.. bahan-bahannya memang mahal.. coklat dan badam semata.. aku tengok pun aku surrender.. baik aku tempah je.. korang boleh tempah nak isi berapa..
- sedap pun sedap
- tak percaya? cubalah.. InsyaAllah Allah bagi sedap




3. Short Bread
- yang ni pun sedap jugak.. coklatnya tebal.. rupanya seperti biskut bersalut coklat..
- pun ada dijual dalam pelbagai saiz.. 



taraaaaaaaa... contoh hiasan macam ni la yang aku maksudkan di atas tadi.. ini yang ringkas.. boleh terus letak atas dulang hantaran.. 


tapi kalau korang nak mintak dah siap hias pun boleh dan terus dihantar ke alamat si penerima.. cewahhh!!
Amacam? Apa tunggu lagi.. untuk makan saja-saja pun ok what..

emel aku untuk sebarang pertanyaan lanjut :





Rabu, 9 Mei 2012

Sabar dan Solat


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا۟ اسۡتَعِينُوا۟ بِالصَّبۡرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar.
- Ayat 153, Surah Al-Baqarah






Related Posts with Thumbnails