Jumaat, 24 April 2015

PRK Permatang Pauh datang lagi dan lagi dan lagi dan lagi..

Permatang Pauh akan mengadakan pilihan raya kecil pada 7 Mei 2015 ni... (rasanya Permatang Pauh yang paling kerap buat pilihan raya, sampai kawan aku pun naik cemuih nak kuar mengundi.. hihi)

Secara peribadinya.. aku bosan dengan situasi mainan politik mereka.. tak kira la parti mana pun.. dari mata kasarku ini, kebanyakan dari mereka mempunyai kepentingan peribadi... (hujan tengah lebat membasahi bumi Permatang Pauh ketika ini... Ya Allah! Jadikanlah hujan ini hujan yang bermanfaat buat kami). Sebab apa aku cakap macam ni? Bila ada perkara yang membawa kebaikan kepada pihak mereka, boleh pulak bersepakat tu... 

Image result for geram

Macam-macam janji yang ditabur dan selepas pilihanraya semuanya berterabur. 

Moral yang  didapati: 
Jangan percaya dengan janji manusia kerana mereka berjanji bulan dan bintang 


apabila mereka berkehendakkan sesuatu atau mereka sedang sangat bahagia.

 Yakin hanya dengan janji Allah yang sangat benar. Apa pun yang kita sedang buat tika dan saat ini, semuanya adalah menuju ke  akhirat.

Selamat bertanding kepada para calon dan selamat memilih kepada mereka yang berhak untuk mengundi.
Aku? Bukan pengundi di kawasan panas ni walaupun sedang hujan lebat.. hihi
Aku doakan yang terbaik buat ummah.







Tiada ulasan:

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...