Jumaat, 13 April 2012

RAHSIA PIKAT ISTERI

He.. ini adalah vice versa bagi entri Saudara Hamka yang bertajuk "Isteri cantik pun kena cerai?".

Rahsia pikat suami :

"Terdapat dua perkara yang sangat penting dalam rumah tangga yang sering di anggap remeh oleh orang perempuan tapi sangat besar di sisi lelaki.


Pertama: Sila teman suami waktu makan. Tolong!

Kedua: Jika menolak untuk bersetubuh, atas sebab yang patut, jangan lupa qadha (ganti balik) seberapa segara yang boleh. Tolong!"

Ok.. nampak tak ada dua kali tolong kat situ? Kiranya kalau tak mo tolong, jangan salahkan sesiapa andai berlaku sesuatu yang tidak diingini dalam rumahtangga anda. He.

Kali ni pulak aku nak tolong bagitau gak kat sang suami supaya jangan anggap remeh perkara yang impaknya sangat besar di sisi perempuan :

Pertama : Sekiranya suami sudah kenyang dan  sampai kat rumah isteri dah siap masak (ini kes tak bagi tau tak payah masak ke apa). Bila isteri ajak makan bersama, suami pun kata dah kenyang. Tolong! Makan la sedikit demi menghargai penat lelah isteri memasak dan inginkan pahala lebih menemankan suami makan. Jika tidak, jangan terkejut biler isteri anda merajuk dan berkata "Tak pa, 30 tahun lagi baru saya nak masak". He.

Kedua : Jika suami ingin mengajak isteri bersama, bantu isteri tidurkan anak-anak agar suasana akan jadi cepat aman dan damai. So, si isteri tidak la tension menidurkan anak sorang-sorang yang maner boleh menghilangkan mood si isteri. Makanya haruslah bantu membantu meringankan tugas isteri demi keseronokan bersama.

He. Dalam rumah tangga perlu saling bantu membantu, pikat memikat, tolak ansur, melengkapi dan mengimbangi. InsyaAllah, andai masing-masing tahu peranan sendiri, amanlah rumah tangga.

"Ya Allah Ya Tuhanku
Kau satukanlah hatiku dan hati suamiku
Kau titipkanlah kemesraan di antara kami
agar ianya abadi dan bertemu kembali di Syurga FirdausMu Ya Allah"

Amin..


Tiada ulasan:

2019 dah?

Assalamu'alaikum semua!! dah 2019  dah raya pun kita satu entri pun tak da jem teruk idea aku  ðŸ˜‚ entri terakhir pasal...